ဆံုး႐ံႈးေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မည့္ အႏၲရာယ္ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ေျမထဲၿမိဳ႕ေဟာင္း


ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္းမ်ားႏွင့္ျပည့္ေနသည့္ ေျမထဲၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ေနရာ (ဓာတ္ပုံ-လင္းသက္ႏုိင္)
‘‘အရွင္မင္းႀကီး ဧရာဝတီ ျမစ္ေၾကာင္းဝယ္ ရွိေသာ ခြၽန္း ေတာင္းၿမိဳ႕၊ ျမေတာင္ၿမိဳ႕၊ တေကာင္းၿမိဳ႕၊ ငစဥ့္ကူးၿမိဳ႕၊ စစ္ ကိုင္းၿမိဳ႕၊ ပခန္းႀကီးၿမိဳ႕၊ တလုပ္ ၿမိဳ႕၊ ပုဂံၿမိဳ႕၊ ရြာသာၿမိဳ႕၊ စဥ့္ကူၿမိဳ႕၊စေလၿမိဳ႕၊ ပခန္းငယ္ၿမိဳ႕၊ ေရနံ ေခ်ာင္းၿမိဳ႕၊ စလင္းၿမိဳ႕၊ စကုၿမိဳ႕၊ လယ္ကိုင္းၿမိဳ႕၊ ေျမထဲၿမိဳ႕၊ သရက္ ၿမိဳ႕၊ မင္းတုန္းၿမိဳ႕၊ မင္းတပ္ၿမိဳ႕၊ ျပည္ၿမိဳ႕၊ သာယာဝတီၿမိဳ႕တို႔သည္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ားလည္း ျဖစ္ၿပီး စစ္သည္ဗိုလ္ပါ အလံုးအရင္း ဆင္၊ ျမင္းအမ်ားႏွင့္ခ်ည္း ျဖစ္ သည္။ လုပ္ႀကံေတာ္မူ၍ ျဖစ္ႏိုင္ ၿခိမ့္မည္မဟုတ္။ စိတ္ေတာ္ရွိ သည့္အတိုင္း စီရင္ေတာ္မူလွ်င္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္သာပြား၍ ရန္ၿငိဳးႀကီးစြာ ျဖစ္ေတာ္မူၾကမည္ ျဖစ္သည္’’

ဦးကုလားမဟာရာဇဝင္ ေတာ္ႀကီး ပထမတြဲတြင္ပါရွိေသာ မြန္ျပည့္ရွင္ ရာဇာဓိရာဇ္အား စႀကိဳသူျမတ္က ေလွ်ာက္ထားခဲ့ ေသာ စကားျဖစ္သည္။

အင္းဝ  ေနျပည္ေတာ္ကုိ  စစ္ျပဳေတာ့မည့္အခ်ိန္တြင္ ႐ံႈးနိမ့္မည့္အေျခအေနေၾကာင့္ စစ္မျပဳ သင့္ေၾကာင္း အင္းဝဘုရင္လက္ ေအာက္ခံ စစ္အင္အား ေတာင့္ တင္းခိုင္မာၾကေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ား၏အမည္ကို ေရရြတ္လ်က္ စႀကိဳသူျမတ္က မိန္႔ၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

စႀကိဳသူျမတ္ မိန္႔ၾကားခဲ့ ေသာ စကားအရ ေျမထဲၿမိဳ႕သည္ အင္းဝေခတ္ကတည္းကပင္ စစ္ သည္အင္အား ေတာင့္တင္းခိုင္မာ စြာျဖင့္ စည္ကားခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရ သည္။

ထုိ႔အျပင္ ‘‘အင္းဝေခတ္ မတိုင္မီ ပ်ဴေခတ္ သေရေခတၱရာ မင္းဆက္၏ (၂၅)ဆက္ေျမာက္ မင္းျဖစ္ေသာ သမုဒၵရီမင္းက သကၠရာဇ္ ၁၀၀၃ တြင္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ေသာ ခံတပ္ႀကီးေၾကာင့္ေျမထဲ ၿမိဳ႕မွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ထုိ႔ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္းေလးရာ ေက်ာ္အၾကာ အင္းဝပထမ မင္း ေခါင္၏ သားေတာ္ျဖစ္ေသာ မင္းရဲေက်ာ္စြာက အဆိုပါခံတပ္ကို ထပ္မံတည္ေဆာက္ခဲ့သည္’’ ဟု ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေျမထဲၿမိဳ႔မွာ အင္းဝေခတ္သာမက ပ်ဴေခတ္ တြင္ပါ ထင္ရွားေသာ ခံတပ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ဆိုႏိုင္သည္။

ထိုကဲ့သို႔ စာေပမွတ္တမ္း မ်ားထဲတြင္ ပါဝင္ထင္ရွားခဲ့ေသာ ေျမထဲၿမိဳ႕မွာ မေကြးတိုင္းေဒသ ႀကီး ေအာင္လံၿမိဳ႕၏ ေျမာက္ဘက္ႏွစ္မိုင္ခန္႔အကြာ ေၾကးနီေခ်ာင္း (မိုးေကာင္းေခ်ာင္း)၏ ေျမာက္ဘက္၊ ဧရာဝတီျမစ္၏ အေရွ႕ ဘက္ ကမ္းနဖူး၌ ေစတီ အေဟာင္း အပ်က္မ်ား၊ အုတ္႐ုိး အုတ္ပံုႀကီးမ်ား၊ ယာခင္းစိုက္ခင္း မ်ားျဖင့္ ေျခာက္ေသြ႕တိတ္ဆိတ္ လ်က္ တည္ရွိေနသည္။

ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီး   အေရွ႕ ဘက္တြင္ ယာခင္း၊ လယ္ခင္းျပင္ႀကီးမ်ား၊ ေတာင္ဘက္တြင္ ေၾကးနီေခ်ာင္း၊ အေနာက္ဘက္တြင္ ျမစ္မင္းဧရာဝတီႏွင့္ ေျမာက္ဘက္ တြင္ မိုးဖံုးေက်းရြာတို႔က ဝန္းရံထားသည္။

ၿမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္း စိုက္ခင္းမ်ား၊ ေတာခ်ဳံႀကီးမ်ားရွိေနၿပီး ေဖာက္ထြင္းခံရျခင္းေၾကာင့္ ေဟာင္းေလာင္းေပါက္မ်ား ျဖစ္ ေပၚကာ ၿပိဳက်ပ်က္စီးေနခဲ့ေသာ ေစတီႀကီးမ်ားသာ ၿမိဳ႕ေဟာင္း တစ္ခု၏ ျပယုဂ္အျဖစ္ က်န္ရစ္ေန သည္။

‘‘အရင္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေလာက္ကအထိကို ေစတီ အေဟာင္းေတြ၊ အုတ္က်ဳိးအုတ္ပံု ေတြက အခုထက္ မ်ားမ်ားရွိေသး တယ္။ ယာခင္းေခ်ာင္းခင္းစိုက္ ေတာ့ တုိးခ်ဲ႕ ၿဖိဳဖ်က္ဖယ္ၾကရွားၾကနဲ႔ အခုသိပ္မက်န္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ဆိုရင္ အခု အေျခအေနေတာင္ ျမင္ရေတာ့မွာမဟုတ္ ဘူး’’ဟု ေဒသခံ ဦးကံထြန္းက ေျပာသည္။

စူဠာသမၻဝႏွင့္ မဟာသမၻာဝ ဆိုသည့္ ပ်ဴေခတ္တစ္ေခတ္ကို စတင္မည့္ မင္းညီေနာင္ႏွစ္ပါး ဧရာဝတီျမစ္အတြင္း ေမ်ာပါလာ ခဲ့ရာမွ စတင္လာခဲ့သည္ဟု ပါးစပ္ရာဇဝင္ဆိုၾကသည့္ ေျမထဲၿမိဳ႕သည္ျမန္မာမင္းမ်ား အဆက္ဆက္ စစ္သည္အင္အား ေလးရာအထိ ေထာက္ပံ့ေပးပို႔ခဲ့ရေသာ ရာျပဳ ၿမိဳ႕ ၂၂ ၿမိဳ႕ စာရင္းဝင္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့သည္။

အဆိုပါ သမိုင္းဝင္ ေျမထဲ ၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ျပည္ၿမိဳ႕မွ ျပည္ လမ္းမႀကီးအတိုင္း မိုင္ေလးဆယ္ ခန္႔အကြာတြင္ ရွိေနၿပီး ယူနက္ စကိုစာရင္းဝင္ျဖစ္ေသာ သေရ ေခတၱရာႏွင့္ ဗိႆႏိုးၿမိဳ႕ေဟာင္း ႏွစ္ခုအၾကား၌ တည္ရွိသည္။

ဧရာဝတီျမစ္ေဘးရွိ ၿမိဳ႕ ေဟာင္းျဖစ္ၿပီး သေဘၤာႀကီးမ်ား ပင္ လြယ္ကူစြာ ဆုိက္ကပ္ႏုိင္ ေသာ ဆိပ္ကမ္းရွိေနျခင္းေၾကာင့္ လည္း ေရေၾကာင္းျဖင့္ ဆက္ သြယ္ သြားလာေရး လြယ္ကူ သည္။

ထုိသု႔ိ သမိုင္းဝင္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းႀကီး မေပ်ာက္မပ်က္ေစရန္ႏွင့္ ေနာင္လာ ေနာက္ သားမ်ား ေလ့လာႏိုင္ၾကေစရန္ ေအာင္လံသား ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ မ်ားက ႀကိဳးစားေနၾကသည္။

‘‘အဘလည္း တတ္ႏိုင္ သေလာက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ဆီ သြားေရာက္ၿပီး ေျမထဲၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ျပဳျပင္ထိန္း သိမ္းဖို႔အစီအစဥ္ရွိ၊ မရွိ အစိုးရ တာဝန္ရွိသူေတြကို ေမးေပးဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္စား လွယ္ႀကီးက    လႊတ္ေတာ္မွာေမးေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရခဲ့တဲ့အေျဖက ျမန္မာျပည္မွာ ထိန္းသိမ္းျခင္းလုပ္ရမယ့္ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတြက အမ်ားႀကီးပဲတဲ့။ လက္ရွိေတာ့ မလုပ္ႏုိင္ေသးဘူးတဲ့။ ေဒသခံ ျပည္သူေတြကပဲ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ထိန္းသိမ္းပါလို႔ပဲ အေျဖရခဲ့တယ္’’ဟု ေအာင္လံၿမိဳ႕နယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အေထာက္အကူျပဳေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးကံ ထြန္းက ေျပာသည္။

ၿမိဳ႕ဝင္ေပါက္ဟု ေဒသခံမ်ား ဆိုၾကသည့္ ၿမိဳ႕ေဟာင္း၏ ေတာင္ဘက္အရပ္ ေျမသားလမ္းကေလး ၏ ဝဲယာဘက္ ေညာင္ပင္ႀကီးမ်ား အျမစ္မ်ားၾကားဆီမွ တစ္စြန္း တစ္စ ထြက္ေပၚေနေသာ အုတ္႐ိုး တန္းႀကီး၏ ထုထည္ကို ျမင္႐ံုျဖင့္ ပင္ ၿမိဳ႕ေဟာင္း၏ ခံ့ညားထည္ဝါမႈကို  ေတြ႕ျမင္ခန္႔မွန္းႏိုင္မည္ျဖစ္ သည္။

ယခုအခါ ေျမျပင္ထက္ တစ္ပိုင္းတစ္စသာ ေတြ႕ရသည့္ အဆို ပါၿမိဳ႕႐ိုးႀကီးကို လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ေပါင္းေလးဆယ္ခန္႔က ျမင့္မားစြာ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေသးၿပီး ထုထည္ႀကီး မားလွေသာ သစ္သားတိုင္ႀကီး မ်ားပင္ ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေျမထဲၿမိဳ႕ ေဟာင္းအနီးရွိ မုိးဖံုးေက်းရြာအုပ္ ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးေဌးႏိုင္က ေျပာ သည္။

ဝိသမေလာဘသားအခ်ဳိ႕က အုတ္ခ်ပ္မ်ား ခြာယူခဲ့ၾကမႈႏွင့္ သဘာဝေဘးဒဏ္ တို႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ ႐ိုး အႂကြင္းအက်န္အနည္းငယ္ သာ က်န္ရွိေတာ့ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ေျမထဲၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ယခု အခါ ေတာင္ဘက္ၿမိဳ႕႐ိုးတစ္ခုသာ ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္ ထင္ထင္ရွားရွား က်န္ရစ္ခဲ့ေၾကာင္း အသံုးခ် ေရွးေဟာင္းသုေတသန ပညာဒီပလိုမာအတြက္ ေျမထဲၿမိဳ႕ေဟာင္း စာ တမ္းငယ္ကို ျပဳစုေနသူ မျမင့္ျမင့္သူက ေျပာသည္။

‘‘ေျမထဲၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာက ထူးထူးျခားျခား လက္ရွိအခ်ိန္ထိ က်န္ရွိေနေသးတာက ဒီၿမိဳ႕႐ိုးႀကီး ေတြပဲ။ အခိုင္အမာကို ရွိေနေသး တယ္’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

ေျမထဲၿမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္း ယခုထိ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေသာ အျပင္ ၿမိဳ႕႐ိုးေနရာ၊ အတြင္းၿမိဳ႕႐ိုးေနရာ ႏွင့္ အျပင္က်ဳံးေနရာ၊ အတြင္း က်ဳံးေနရာ၊ အဆိုပါၿမိဳ႕႐ိုးမ်ား အလယ္ေလာက္တြင္ တည္ရွိေန ေသာ ၿမိဳ႕ဝန္မင္း၏အိမ္ေတာ္ ေနရာဟု ယူဆရသည့္ အုတ္ခံု အကြင္းအကြက္ ရွိေနေသာေနရာ မ်ားက ေရွးမင္းမ်ားအဆက္ဆက္ အထက္ေအာက္ ကုန္သြယ္ကူး သန္းမႈ စည္ကားျဖစ္ထြန္းရာ ၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု သက္ေသ ျပဳလ်က္ရွိေၾကာင္း မျမင့္ျမင့္သူက ေျပာသည္။

ၿမိဳ႕႐ိုးႏွစ္ထပ္၊ က်ဳံးႏွစ္ထပ္ ျဖင့္ အဆင့္ျမင့္စြာ တည္ေဆာက္ ထားခဲ့ေသာ အေျခအေနမ်ားကို ယခုထက္တိုင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေသး ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ခံတပ္ဟု ယူဆရ ေသာေနရာမွာမူ အုတ္သားခ်ပ္ မ်ားကိုသာ ေတြ႕ရွိၿပီး ၿမိဳ႕ဝန္ေန အိမ္ဟု ယူဆႏုိင္ေသာ အေဆာက္အအံုေနရာတြင္မူ အုတ္ႂကြပ္ အက်ဳိးအပဲ့မ်ားႏွင့္ အုတ္ခုံမ်ား သာ ရွိေတာ့သည္။

ၿမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္း လက္ ညႇိဳးထုိးမလြဲ တည္ရွိေနေသာ ေစတီအၿပိဳအပ်က္ႀကီး မ်ားစြာက တစ္ခ်ိန္တစ္ခါဆီက အဆိုပါေန ရာတြင္ ေနထုိင္ခဲ့ၾကသူ ေရွး ျမန္မာႀကီးမ်ားမွာ အလုပ္အကိုင္ ေကာင္းမြန္ၿပီး စည္ကားျဖစ္ထြန္း ခဲ့ေၾကာင္း ျပဆို၍ေနသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ေစတီ ေတာ္ေပါင္း ဆယ္ဆူေက်ာ္ ေတြ႕ ရွိေနရေသးၿပီး အမ်ားစုမွာ ထိန္း သိမ္းမႈမရွိေသာေၾကာင့္ ၿပိဳက် ပ်က္စီးေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ေစတီေတာ္အမ်ားစုတြင္ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ား ျဖစ္ေသာ ေရွးေခတ္ယဥ္ေက်းမႈ လက္ရာမ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ သဘာဝဒဏ္၊ မသမာသူတို႔၏ ဖ်က္ဆီးမႈဒဏ္ႏွင့္ အလွဴရွင္မ်ား က ေခတ္လက္ရာမ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္ ခဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္ သမိုင္းဆိုင္ရာ အေထာက္အထားမ်ား ရွာေဖြရ ခက္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း မျမင့္ ျမင့္သူက ဆိုသည္။

ထို႔အျပင္    ေရွးယခင္က ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိး လုပ္ကိုင္သူမ်ား ႏွင့္  အနီးအနားေဒသခံမ်ား အနက္အခ်ဳိ႕မွာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္းမွ ေရႊေငြျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ား ေတြ႕ရွိခဲ့ေၾကာင္း မိုးဖံုးေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက ေျပာၾကားသည္။

‘‘အရင္တုန္းက မိုးရြာရင္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေလွ်ာက္ၾကည့္၊ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု ေတြ႕ တာပဲ။ ေျမနဲ႔လုပ္တဲ့ ေဆးတံေလး ေတြ အမ်ားဆံုးေတြ႕ၾကတယ္’’ ဟု ၎က ေျပာသည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၿမိဳ႕ေဟာင္း အတြင္း တကူးတက တူးေဖာ္ရွာ ေဖြသူမ်ားပင္ ရွိလာခဲ့ေသာ ေၾကာင့္  သက္ဆိုင္ရာသို႔ တိုင္ၾကား မႈမ်ားပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရေၾကာင္း လည္း ၎က ေျပာသည္။

ဌာပနာတိုက္ အေဖာက္ခံ ထားရသည္ဟု ယူဆရေသာ လက္ရွိ က်န္ရွိေနေသးသည့္ ေရွးေဟာင္း ေစတီေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕႐ိုးခံတပ္ေနရာမ်ားမွာ ေညာင္ပင္ကဲ့သို႔ေသာ အပင္ႀကီးမ်ား၏ ဝါးမ်ဳိမႈကို ခံထားရကာ ခ်ဳံႏြယ္မ်ား ဖံုးလႊမ္းလ်က္ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔တုန္းက ၿမိဳ႕မိ ၿမိဳ႕ဖအဖြဲ႕ေတြ၊ ေဒသအာဏာပိုင္ အဖြဲ႕က တာဝန္ရွိသူေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ ေဟာင္းကိုသြားၿပီး   ေရွးအေဆာက္အအံုေတြကို စာရင္းျပဳစုတာ၊ ေလ့လာတာေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။ ရလာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေဒသအာဏာပိုင္ေတြက တစ္ ဆင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန အဆင့္ဆင့္ကို တင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာမွမျဖစ္ခဲ့ဘူး’’ဟု ၿမိဳ႕ေဟာင္းသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ၿပီး အခ်ိန္မီ ထိန္းသိမ္းရန္ အစိုးရထံ စာေရးသား ေတာင္းဆိုခဲ့သည့္ ေအာင္လံၿမိဳ႕ခံ စာေရးဆရာ ညီမွဴးအိမ္က ေျပာသည္။

အစိုးရထံ တင္ျပခ်က္ကို ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ခန္႔က လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ၿပီး ယင္းအခ်ိန္က ၿမိဳ႕ေဟာင္း အေျခအေနမွာ ယခုေလာက္ပ်က္ စီးမႈ ဆုိးရြားစြာ မရွိေသးဟု ဆို သည္။

‘‘အဲဒီတုန္းက ၿမိဳ႕ေဟာင္းရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ျခမ္းေပါ့။ မိုးဖံုးစ စာသင္ေက်ာင္းနားမွာ၊ ေဒသခံ ေတြ ေျပာတာကေတာ့ ဘ႑ာ တိုက္ေနရာတဲ့။ အေဆာက္အအံု အပ်က္ အုတ္ပံုႀကီးရွိေနေသး တယ္။ မုခ္ေပါက္ကေလး ေသး ေသးေတာင္ ေတြ႕ႏုိင္ေသးတယ္။ အခုက လံုးဝကုိ ေပ်ာက္သြားခဲ့ ၿပီ’’ဟု ၎က ေျပာသည္။

လက္ရွိ ၿမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္း ေတြ႕ရေသာ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း မ်ားအနက္ ထက္ပိုင္းက်ဳိးကာ အနားသတ္ လက္ရာမ်ား ေပ်ာက္ပ်က္လုနီးပါး ျဖစ္ေနေသာ ေက်ာက္သား ေျခေတာ္ရာတစ္ဆူ မွာ အျမန္ဆံုး ထိန္းသိမ္းရန္လို အပ္လ်က္ ရွိေနေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

အဆိုပါေျခေတာ္ရာတြင္ ပါရွိေသာ ေရွးေဟာင္းစာမ်ားအရ ေညာင္ရမ္းေခတ္ဦး လက္ရာတစ္ ခု ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး သမိုင္းတန္ဖိုး ႀကီးမားေၾကာင္းလည္း စာတမ္းျပဳစုခဲ့သူ မျမင့္ျမင့္သူက ေျပာသည္။

ယခုအခါ ေျခေတာ္ရာမွာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္း ဘုရားတစ္ဆူ၏ ေျခေတာ္ရင္း ေျမျပင္ေပၚတြင္ အမုိးအကာမဲ့စြာ တည္ရွိေန သည္။ေငြေၾကးအင္အား၊  ေရွး ေဟာင္းလက္ရာ အေဆာက္အအံု မ်ားကို ေရွးမူလက္ရာမပ်က္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္မည့္ အတတ္ပညာ စသည္ျဖင့္ အားနည္းခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနေသာ ေဒသခံမ်ားအဖို႔ အုတ္ပံုႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ေပါက္ေရာက္ ေနေသာ သစ္ပင္မ်ားကို ခုတ္ထြင္ေပးျခင္းသာ တတ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေျပာၾကားေနသည့္ အဘဦးကံထြန္း၏ မ်က္ႏွာထားႏွင့္  ေလသံမ်ားတြင္ ေဆြးျမည့္ ႏွေျမာ ဟန္တုိ႔ကား အထင္အရွားပင္။

No comments

Powered by Blogger.