ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမဆံုး ေျမေအာက္လူကူးလမ္း စတင္ေဆာက္လုပ္မည္


ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ အထိုက္အေလ်ာက္ ေလ်ာ့က်ေစရန္ ရည္ရြယ္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမဦးဆံုး ေျမေအာက္ လူကူးလမ္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၊ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ စိုက္ပ်ိဳးေရး မွတ္တုိင္အနီး ျပည္လမ္းမတြင္ တည္ေဆာက္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၊ အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္းႏွင့္တံတား)မွ အႀကီး တန္း အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ အဆုိပါ မွတ္တုိင္အနီးတြင္ ယခင္က လူကူးခံုးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ ရန္ လ်ာထားခဲ့ေသာ္လည္း တည္ေနရာ အေနအထားႏွင့္ ျပည္သူလူထု အမွန္တကယ္ အသံုးျပဳေစရန္ ရည္ရြယ္ ကာ ေျမေအာက္လမ္းကို တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျမေအာက္ လူကူးလမ္းကို ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း အၿပီး သတ္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး လတ္တေလာတြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ပံုစံကို ဒီဇုိင္းေရးဆြဲေနေၾကာင္း၊ ႏုိဝင္ဘာလ လကုန္ပိုင္းတြင္ ေျမသားစမ္းသပ္မႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း ၎က ေျပာဆုိသည္။ “တံတားေတြဆိုရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူေတြက မသံုးၾကဘူး။ လမ္းေပၚကပဲ ျဖစ္သလုိ ကူးေတာ့ အႏၲရာယ္လည္း မ်ားသလုိ ယာဥ္ေၾကာလည္း ႐ႈပ္ေထြးႏုိင္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ လြယ္လြယ္ကူကူ အသံုးျပဳႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ စီစဥ္တာပါ” ဟု ၎က ဆုိသည္။ ယင္းေျမေအာက္ လူကူးလမ္း အရွည္မွာ ေပ ၈၀ ေက်ာ္ ရွိမည္ျဖစ္ၿပီး စက္ေလွကား ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္မည့္ အေျခအေနကို ေဆြးေႏြးေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အင္ဂ်င္နီယာဌာန (လမ္းႏွင့္ တံတား) ထံမွ သိရွိရသည္။ “ေျမေအာက္လမ္းကေတာ့ ခံုးေက်ာ္တံတားနဲ႔ သေဘာတရား အတူတူပါပဲ။ အဓိက အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္က ျပည္သူေတြ အမွန္တကယ္ အသံုးျပဳဖုိ႔ပဲ လုိတာပါ၊ ေဆာက္ၿပီးမွ ျပည္သူမသံုးရင္ ဘတ္ဂ်က္ ကုန္တာပဲရွိမယ္။ ျပည္သူေတြလည္း စည္းကမ္းတက်နဲ႔ အသံုးျပဳလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔လည္း လုိပါတယ္” ဟု ဝါရင့္ အင္ဂ်င္နီယာ ဦးတင့္လြင္က ေျပာဆုိသည္။ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးေသာ လူကူးခံုးေက်ာ္ တံတား ၁၀ စင္းအထိရွိၿပီး ကမာၻေအး ခံုးေက်ာ္တံတားႏွင့္ ပန္းဆုိးတန္း ခံုးေက်ာ္တံတားတုိ႔တြင္ စက္ေလွကားမ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရွိရသည္ဟု ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔ The Voice ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။"

No comments

Powered by Blogger.