အေရွ႕အေနာက္ စီးပြားေရး စႀကၤန္လမ္း တည္ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ျပည္တြင္း၌ ျပႆာနာ ၃ ရပ္ ႀကံဳေတြ႔ လာႏိုင္


အာဆီယံ စီးပြားေရး အသိုက္အ၀န္း “ေအအီစီ”မွာ  အေရွ႕အေနာက္ စီးပြားေရး စႀကၤန္ လမ္းမၾကီးကို တည္ေဆာက္တဲ့ အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနနဲ႔
ဂ်ီအမ္အက္စ္ ႏိုင္ငံမ်ားနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္ၿပီး ဆက္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္း တည္ေဆာက္တဲ့ အတြက္ စီးပြားေရး အက်ဳိးအျမတ္မ်ား ေပၚထြက္ လာႏိုင္တဲ့ အျပင္ ျပႆနာ ၃ ရပ္လည္း ေပၚထြက္လာ ႏိုင္တယ္လုိ႔ ယခုရက္ပိုင္း အတြင္းျပဳလုပ္တဲ့ AEC work shop မွာ ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ အရ သိရပါတယ္။
 
အဆုိပါ ျပႆနာ ၃ ရပ္ကေတာ့ တည္ေဆာက္ေရးမွာ ႀကီးမားတဲ့ ကုန္က်စရိတ္ အတြက္ အသံုးျပဳ လုိက္တဲ့ စရိတ္မ်ားကို အျခား စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အတြက္ သံုးရမယ့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ ၾကည့္မွသာ ရရွိလာတဲ့ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားကို တြက္ခ်က္ ႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ ရရွိမယ့္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားကို နားလည္ဖို႔ လိုအပ္ျခင္းဟာ တစ္ခ်က္ အပါအ၀င္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျပည္ပမွ သြင္းကုန္ မ်ားဟာ အရည္အေသြး ပိုေကာင္းမြန္ၿပီး ေစ်းႏႈန္း ခ်ဳိသာပါက ျပည္တြင္း ၀ယ္ယူသူမ်ားဟာ ႏိုင္ငံျခား ပစၥည္းမ်ားကို ပိုမို ၀ယ္ယူႏိုင္တဲ့ အတြက္ ျပည္တြင္းရွိ ပုဂၢလိက က႑ဟာ ျပည္ပရွိ ကုမၸဏီမ်ားနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္စြမ္း ရွိဖို႔ လိုအပ္ ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
 
ဒါတင္မကဘဲ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ဘီလူးကၽြန္း၊ ဘားအံနဲ႔ ျမ၀တီ တုိ႔မွာ စက္မႈ လုပ္ငန္း ဖြံ႔ၿဖိဳး ဖို႔အတြက္ ဘ႑ာေရးနဲ႔ ေငြေရးေၾကးေရး၊ အလုပ္သမား၊ ၿမိဳ႕ျပတည္ေထာင္မႈ၊ ျပည္ပ ကုန္သြယ္မႈ အစရွိတဲ့ ဘက္စံု ေထာက္ပံ့မႈ အားလံုးကို အျပည့္အ၀ ေပးဖို႔ လိုအပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ အဆိုပါ ျပႆနာ ၃ ရပ္ကို ရင္ဆုိင္ႏုိင္ဖို႔ အတြက္ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈ လုိအပ္ ေနၿပီး ေခတ္မီ စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားကို လုိအပ္ ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ မွသာ ျပည္တြင္းမွ ရရွိသင့္တဲ့ အက်ဳိးျမတ္မ်ားကို ႏိုင္ငံျခား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ထံမွ ေတာင္းဆုိႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
 
 
 
Powered by Blogger.