အရွင္ဝီရသူႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းျခင္း
အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္(၉၆၉) အမ်ဳိးသားေရး တရားေတာ္မ်ားအား
အစဥ္တစုိက္ ေဟာေျပာခဲ့သည့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ မီဒီယာမ်ား၏
စိတ္ဝင္စားမႈအျမင့္ဆုံး၊ ျပည္ပႏုိင္ငံအမ်ားအျပား၊ ျပည္တြင္းရွိ
လူအခ်ဳိ႕တုိ႔၏ ဆန္႔က်င္မႈခံေနရျပီး ဗုဒၶဘာသာျမန္မာႏုိင္ငံသား အမ်ားအျပား၏
အားေပးေထာက္ခံမႈ ရရွိေနသည့္ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္ ဆရာေတာ္အရွင္ဝီရသူႏွင့္
ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ရပါသည္။
ေမး➤ လက္ရွိ ဘာသာေရးပြဲေတြ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ေနရာမွာ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ မျဖစ္ေရးအတြက္ စာရြက္စာတမ္းေတြ ေဝငွတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီကိစၥအေပၚမွာ အရွင္ဘုရားတုိ႔ သံဃာေတာ္ေတြဘက္က ဘယ္လုိအျမင္မ်ဳိးေတြ ရွိပါသလဲဘုရား။
ေျဖ➲ နံပါတ္တစ္ကေတာ့ အဲလုိေအာက္လမ္းနဲ႔သြားတာမ်ဳိးေတြ ဦးဇင္းတုိ႔ ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ရႈတ္ခ်ပါတယ္။ ဒါမ်ဳိး မလုပ္သင့္ဘူးလုိ႔ ဦးဇင္းတုိ႔ေျပာခ်င္တယ္။ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ ႏုိင္ငံေရးစင္ျမင့္ရွိျပီးသားေလ။ ၿပဳိင္ဘက္ အခ်င္းခ်င္း စင္ျမင့္ေပၚကပဲ ယွဥ္ၿပဳိင္ရမွာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းတုိ႔ သေဘာမတူပါဘူး။
ေမး➤ မႏၲေလးမွာလုပ္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး ၾသဝါဒခံယူပြဲမွာ သံဃာေတာ္ေပါင္း သုံးေသာင္းေလာက္ တက္ေရာက္ျပီး ေအာင္ျမင္ခဲ့ေပမယ့္ ကိစၥအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါ ဘယ္လုိေၾကာင့္လုိ႔ ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ➲ အဓိကကေတာ့ ပုဂၢဳိလ္ေရးခံစားခ်က္လည္းပါတာေပါ့။ ျပီးေတာ့ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ စကားလုံးေလး တစ္လုံးစ၊ ႏွစ္လုံးစအေပၚမွာ စည္းမေစာင့္ဘဲနဲ႔ ပရိသတ္ကုိ ဖြင့္ခ်မိသြားတာေပါ့။ အဲဒီအေပၚမွာ ျပန္႔သြားတာ။။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆုိတဲ့ နာမည္ တစ္လုံးမွ မေျပာဘူး။
ေမး➤ အဲဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ျပီး သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက အရွင္ဘုရားကုိ ဖုန္းဆက္တယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိ အေၾကာင္းအရာကုိ မိန္႔ၾကားပါသလဲဘုရား။
အဲဒါေတြျဖစ္လာေတာ့ ဦးဇင္းကုိေမးတယ္။ ေမးတဲ့အခါၾကေတာ့ ရခုိင္ဆရာေတာ္က အခမ္းအနားမွာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားတဲ့အတြက္ ဒီလုိ ဒီလုိပဲ ဂယက္ရုိက္သြားတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း၊ မင္းတုိ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ရွင္းၾက အဲဒီလုိ တာဝန္ေပးတယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔လည္း ခ်က္ခ်င္းပဲ ရွင္းလုိက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ နီးစပ္ရာ ဂ်ာနယ္ကုိလည္းပဲ ေခၚျပီး ေၾကညာခ်က္ျပလုိက္တယ္။ ျပီးေတာ့ ဦးဇင္း ေဖ့စ္ဘုတ္မွာလည္း တန္းတင္လုိက္တယ္။
ေမး➤ တပည့္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲလည္း နီးလာခဲ့ျပီ၊ ဒီလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ မျပီးဆုံးေသးဘူး၊ ျမစ္ဆုံလုိကိစၥေတြ မျပီးျပတ္ေသးဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒေတြ မျပင္ဆင္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြ စုိးရိမ္ေနရေသးတယ္။ ဒီေတာ့ စစ္တပ္က အာဏာျပန္သိမ္းမယ္ဆုိ အနာဂတ္ သာသ နာေရးက ဘယ္လုိျဖစ္ႏုိင္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ➲ ဦးဇင္းတုိ႔အေနနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာရွိစဥ္ကတည္းက ဒီေနာက္ျပန္မလွည့္ေရးမူပဲေလ။ ဒီအစုိးရ ေနာက္ျပန္ လွည့္မွာကိုလည္း မလုိလားဘူး။ စစ္တပ္ေနာက္ ျပန္လွည့္တာကိုလည္း မလုိလားဘူး။ အဲဒီလုိပဲ ႏုိင္ငံေရး သမားေတြ အရင္တုန္းက ခံခဲ့ရသူေတြကုန္အလုံးက ႀကဳိးစင္တင္မယ္၊ တရားစြဲမယ္၊ ဓားဆြဲမယ္။ ေနာက္ဆုံး ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေတာထဲမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥကစျပီး ျပန္ျပီး တရားစဲြမယ္၊ ဓားဆြဲမယ္ လုပ္တာေတြလည္း မလုိလားဘူး။ ေနာက္ျပန္လွည့္မႈမွန္သမွ် မလုိလားဘူး။ ေနာက္ျပန္လွည့္မႈမွန္သမွ်ဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ေရွ႕ခ်ီတက္မယ့္ ခရီးစဥ္ကုိ ေႏွာင့္ေႏွးေစတာပဲေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းတုိ႔က လုံးဝ မလုိလားဘူး။
ေမး➤ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးလာတာနဲ႔အမွ် ပါတီၾကီးေတြ အားၿပဳိင္တဲ့ေနရာမွာ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြက ဘာသာေရးကုိ ခုတုံးလုပ္ျပီး လႈံ႔ေဆာ္မႈေတြရွိတယ္။ ဒီကိစၥကုိ အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ➲ ဒီအြန္လုိင္းေတြေပၚမွာ လုပ္တာေတြကုိ ဦးဇင္းတုိ႔ တာဝန္ယူေျဖရွင္းလုိ႔ မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံေရးလည္း ႏုိင္ငံေရးစင္ျမင့္ရွိတာပဲ။ စင္ေပၚတက္ျပီး ရင္ဆုိင္ၾကရမယ္။ ေျဖရွင္းၾကရမယ္။ အဲဒီလုိ ရင္ဆုိင္ဖုိ႔၊ ေျဖရွင္းေပးဖုိ႔ လုိအပ္တာေပါ့။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္၊ ဦးဇင္းတုိ႔တစ္ေတြက NLD ကို ႏုိင္ေစခ်င္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အရပ္သားအမတ္ေတြ၊ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုေတြ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္ထိ ၂၀၁၅ အတြက္ ျပင္ဆင္တာမေတြ႕ရေတာ့ အားမလုိ အားမရ ျဖစ္မိတယ္။
ေမး➤ အရွင္ဘုရားကုိ ဘာသာေရးမွာ အကဲဆတ္လြန္းတယ္လုိ႔ ေဝဖန္ေနၾကတယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း ေထာက္ခံမႈေတြ အမ်ားအျပားရွိေနျပီး ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ မကင္းဘူးလုိ႔ သုံးသပ္ေနသူေတြလည္း ရွိေနတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ ဘယ္လုိေျဖရွင္းခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ= ဘာသာေရး အကဲဆတ္တယ္ဆုိတာေတာ့ သူတုိ႔အျမင္ေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းက မဟုတ္မခံဆုိေတာ့ ခရစ္ယာန္ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဟိႏၵဴပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မြတ္စလင္နဲ႔ညားတဲ့အခါ အစၥလာမ္ဘာသာကုိပဲ ဝင္ရတဲ့အခါ စိတ္တူ ကုိယ္တူ ဝင္ရင္ ျပႆနာမရွိေပမယ့္ ကုိယ့္အယူဝါဒကုိ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္လုိ႔ ညွဥ္းဆဲခံရတာ ျမင္ေနရတဲ့အခါ ဦးဇင္းတုိ႔က မေက်နပ္တာပါ။ အဲဒီအတြက္ ဦးဇင္းက ေဟာတဲ့အခါ မတရားတဲ့သူ၊ မဟုတ္တဲ့သူေတြကေတာ့ ဦးဇင္းအေပၚ မႀကဳိက္ၾကဘူး။ မႀကဳိက္ၾကေတာ့ သူတုိ႔ေတြက အသုိင္းအဝုိင္းေကာင္းတယ္၊ မီဒီယာအင္အားေကာင္းတယ္။ သူတုိ႔ လႊမ္းမုိးမႈခံရတဲ့သူေတြက ဦးဇင္းအေပၚ မႀကဳိက္ၾကဘူး။ ဒါ နံပါတ္တစ္ ဘာသာေရးအကဲ ဆတ္မႈေပါ့။ ေနာက္ နံပါတ္ႏွစ္၊ ပါဝါႏုိင္ငံေရးမဟုတ္ဘူး။ ပီတီႏုိင္ငံေရးမဟုတ္ဘူး။ ဦးဇင္းတုိ႔အေနနဲ႔က အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ ခံယူခ်က္ေတြ၊ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ျပတ္ျပတ္သားသား ပလန္ခ်ျပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ သူေတြျဖစ္တယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔က ပါတီမစြဲဘူး၊ ပုဂၢဳိလ္မစြဲဘူး၊ ဝါဒမစြဲဘူး၊ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း ကင္းတယ္။ အမွီအခုိ ကင္းတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အစုိးရကုိလည္း ထိန္းေက်ာင္းသြားဖုိ႔ ပါတီေတြကိုလည္း ထိန္းေက်ာင္းသြား ဖုိ႔၊ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကိုလည္း ထိန္းေက်ာင္းသြားဖုိ႔၊ ေနာက္ဆုံး ျပည္သူလူထုကုိလည္း ထိန္းေက်ာင္းသြားဖုိ႔ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာပါ။
ေမး➤ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာကေရးအတြက္နဲ႔(၉၆၉) အေပၚကုိ အျပင္းအထန္ ေဝဖန္ေနသူေတြ အေပၚ အရွင္ဘုရား ဘာမ်ား မိန္႔ၾကားလုိပါသလဲ။
ေျဖ➲ (၉၆၉) ေရာက္ရွိတဲ့ေဒသတုိင္းမွာ ျငိမ္းခ်မ္းပါတယ္။ (၉၆၉) ကုိ မနာလုိတုိရွည္ျဖစ္တဲ့ အသုိင္းအဝုိင္းက အင္အားႀကီးတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ေလာင္းရိပ္ေအာက္က ရုန္းမထြက္ႏုိင္လုိ႔ အျမင္မၾကည္လင္ ျဖစ္တာ တာပါ။ ေမ ၁၈၊ ၁၉ ရက္ေတြ မူဆယ္မွာေဟာတယ္။ ၂၀၊ ၂၁ မွာ အရွင္ပညာဝရ ေဟာတယ္။ ၂၂၊ ၂၃ အရွင္ဇဝနေဟာတယ္။ မူဆယ္မွာ ေျခာက္ရက္ဆက္တုိက္ေဟာတယ္။ ဦးဇင္းေဟာတဲ့ ႏွစ္ရက္လုံး (၉၆၉) တရားပြဲ။ ဒါေပမဲ့ မူဆယ္မွာ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီ ေမလ ၂၈ ရက္မွာပဲ လာရႈိးမွာ ေကာက္ျဖစ္သြားတယ္။ လာရႈိးမွာ(၉၆၉) လည္း မေရာက္ဘူး။ တရားပြဲလည္း မက်င္းပရေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ (၉၆၉) ေရာက္တဲ့ အရပ္ေဒသေတြမွာ ဘာမွ မျဖစ္ဘဲနဲ႔ (၉၆၉) အၾကမ္းဖက္လုိ႔ ေျပာေနတာေတြက စဥ္းစားစရာေကာင္းတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကန္႔ဘလူမွာေဟာတယ္။ သူနဲ႔နီးစပ္ရာ ကၽြန္းလွေဟာတယ္၊ တန္႔ဆည္ေဟာတယ္။ အဲဒီမွာ ဘာမွမျဖစ္ဘဲနဲ႔ ကန္႔ဘလူမေရာက္ခင္ ထန္းကုန္းေလးမွာ ျဖစ္သြားတယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔လည္း အဓိကရုဏ္း ျဖစ္ေတာ့မွ ထန္းကုန္းေလးလုိ႔ သိရတယ္။ အဲလုိျဖစ္ေနတာ မိတၳီလာမွာလည္း ပဋိပကၡကူးမယ္ဆုိရင္ မႏၲေလးကုိ ကူးရမွာေပါ့။ အနီးစပ္ဆုံးပဲေလ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက မႏၲေလးမွာ အဓိကရုဏ္းျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေန ေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔ အဲဒါေတြကုိ သံဃာေတြမသိေအာင္၊ ျပည္သူလူထုမသိေအာင္ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္းနဲ႔ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက အေရးယူခဲ့တယ္။ မႏၲေလးကုိ မကူးဘူး။ မႏၲေလးမွာဆုိရင္ ဓမၼာရုံတုိင္းမွာ ေဟာခဲ့တယ္။ လူႀကီးေဟာလုိက္၊ ကေလးေဟာလုိက္ (၉၆၉) တရားေတြ ပလူပ်ံလုိ႔။ တကယ္ေတာ့ (၉၆၉)က အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႕ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ မႏၲေလး ျပာက်ေနတာၾကာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ (၉၆၉) ကုိ ဝုိင္းအားေပးၾကပါ။ (၉၆၉) ေရာက္ရွိတဲ့အရပ္ေဒသတုိင္း ျငိမ္းခ်မ္းပါတယ္။ ဟုိးအရင္ ပဲခူးတုိင္းလည္း ေရာက္ခဲ့တယ္။ တကယ္ျဖစ္ခဲ့ တဲ့ နတ္တလင္း၊ အုတ္ဖုိ၊ ႀကဳိ႕ပင္ေကာက္၊ အုိးသည္ကုန္း ဒါေတြလည္း ေရာက္ရွိခဲ့တယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔ ဒီလုိေဟာတဲ့အခါ လူေတြက ဥပေဒမဲ့ တုန္႔ျပန္ရင္ ကုိယ့္တုိင္းျပည္၊ ကုိယ့္လူမ်ဳိး ကုိယ့္ဘာသာ သာသနာ နစ္နာတယ္ဆုိတာ သိကုန္ၾကတယ္။ အဲေတာ့ သူတုိ႔တစ္ေတြ ဘယ္ေသာအခါမွ အၾကမ္းဖက္တုံ႔ျပန္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဦးဇင္းယုံၾကည္တယ္။ အဲဒီလုိ (၉၆၉) ကုိ အထင္အျမင္ မလဲြပါနဲ႔၊ အသံနဲ႔ၾကားျပီး မုန္းမေန ပါနဲ႔။ ထဲထဲဝင္ဝင္ ေလ့လာျပီး စနစ္တက် သုံးသပ္ျပီးမွ အေျဖထုတ္ၾကပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ေစာင့္ၾကည့္ေရး သတင္းဂ်ာနယ္ မွေဖာ္ျပပါသည္
(ကုိခက္)
ေမး➤ လက္ရွိ ဘာသာေရးပြဲေတြ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ေနရာမွာ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ မျဖစ္ေရးအတြက္ စာရြက္စာတမ္းေတြ ေဝငွတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီကိစၥအေပၚမွာ အရွင္ဘုရားတုိ႔ သံဃာေတာ္ေတြဘက္က ဘယ္လုိအျမင္မ်ဳိးေတြ ရွိပါသလဲဘုရား။
ေျဖ➲ နံပါတ္တစ္ကေတာ့ အဲလုိေအာက္လမ္းနဲ႔သြားတာမ်ဳိးေတြ ဦးဇင္းတုိ႔ ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ရႈတ္ခ်ပါတယ္။ ဒါမ်ဳိး မလုပ္သင့္ဘူးလုိ႔ ဦးဇင္းတုိ႔ေျပာခ်င္တယ္။ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ ႏုိင္ငံေရးစင္ျမင့္ရွိျပီးသားေလ။ ၿပဳိင္ဘက္ အခ်င္းခ်င္း စင္ျမင့္ေပၚကပဲ ယွဥ္ၿပဳိင္ရမွာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းတုိ႔ သေဘာမတူပါဘူး။
ေမး➤ မႏၲေလးမွာလုပ္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး ၾသဝါဒခံယူပြဲမွာ သံဃာေတာ္ေပါင္း သုံးေသာင္းေလာက္ တက္ေရာက္ျပီး ေအာင္ျမင္ခဲ့ေပမယ့္ ကိစၥအခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဒါ ဘယ္လုိေၾကာင့္လုိ႔ ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ➲ အဓိကကေတာ့ ပုဂၢဳိလ္ေရးခံစားခ်က္လည္းပါတာေပါ့။ ျပီးေတာ့ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ စကားလုံးေလး တစ္လုံးစ၊ ႏွစ္လုံးစအေပၚမွာ စည္းမေစာင့္ဘဲနဲ႔ ပရိသတ္ကုိ ဖြင့္ခ်မိသြားတာေပါ့။ အဲဒီအေပၚမွာ ျပန္႔သြားတာ။။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆုိတဲ့ နာမည္ တစ္လုံးမွ မေျပာဘူး။
ေမး➤ အဲဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ျပီး သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက အရွင္ဘုရားကုိ ဖုန္းဆက္တယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိ အေၾကာင္းအရာကုိ မိန္႔ၾကားပါသလဲဘုရား။
အဲဒါေတြျဖစ္လာေတာ့ ဦးဇင္းကုိေမးတယ္။ ေမးတဲ့အခါၾကေတာ့ ရခုိင္ဆရာေတာ္က အခမ္းအနားမွာ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားတဲ့အတြက္ ဒီလုိ ဒီလုိပဲ ဂယက္ရုိက္သြားတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း၊ မင္းတုိ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ရွင္းၾက အဲဒီလုိ တာဝန္ေပးတယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔လည္း ခ်က္ခ်င္းပဲ ရွင္းလုိက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ နီးစပ္ရာ ဂ်ာနယ္ကုိလည္းပဲ ေခၚျပီး ေၾကညာခ်က္ျပလုိက္တယ္။ ျပီးေတာ့ ဦးဇင္း ေဖ့စ္ဘုတ္မွာလည္း တန္းတင္လုိက္တယ္။
ေမး➤ တပည့္ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲလည္း နီးလာခဲ့ျပီ၊ ဒီလုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ မျပီးဆုံးေသးဘူး၊ ျမစ္ဆုံလုိကိစၥေတြ မျပီးျပတ္ေသးဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒေတြ မျပင္ဆင္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြ စုိးရိမ္ေနရေသးတယ္။ ဒီေတာ့ စစ္တပ္က အာဏာျပန္သိမ္းမယ္ဆုိ အနာဂတ္ သာသ နာေရးက ဘယ္လုိျဖစ္ႏုိင္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ➲ ဦးဇင္းတုိ႔အေနနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာရွိစဥ္ကတည္းက ဒီေနာက္ျပန္မလွည့္ေရးမူပဲေလ။ ဒီအစုိးရ ေနာက္ျပန္ လွည့္မွာကိုလည္း မလုိလားဘူး။ စစ္တပ္ေနာက္ ျပန္လွည့္တာကိုလည္း မလုိလားဘူး။ အဲဒီလုိပဲ ႏုိင္ငံေရး သမားေတြ အရင္တုန္းက ခံခဲ့ရသူေတြကုန္အလုံးက ႀကဳိးစင္တင္မယ္၊ တရားစြဲမယ္၊ ဓားဆြဲမယ္။ ေနာက္ဆုံး ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေတာထဲမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥကစျပီး ျပန္ျပီး တရားစဲြမယ္၊ ဓားဆြဲမယ္ လုပ္တာေတြလည္း မလုိလားဘူး။ ေနာက္ျပန္လွည့္မႈမွန္သမွ် မလုိလားဘူး။ ေနာက္ျပန္လွည့္မႈမွန္သမွ်ဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ေရွ႕ခ်ီတက္မယ့္ ခရီးစဥ္ကုိ ေႏွာင့္ေႏွးေစတာပဲေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းတုိ႔က လုံးဝ မလုိလားဘူး။
ေမး➤ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးလာတာနဲ႔အမွ် ပါတီၾကီးေတြ အားၿပဳိင္တဲ့ေနရာမွာ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြက ဘာသာေရးကုိ ခုတုံးလုပ္ျပီး လႈံ႔ေဆာ္မႈေတြရွိတယ္။ ဒီကိစၥကုိ အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ➲ ဒီအြန္လုိင္းေတြေပၚမွာ လုပ္တာေတြကုိ ဦးဇင္းတုိ႔ တာဝန္ယူေျဖရွင္းလုိ႔ မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံေရးလည္း ႏုိင္ငံေရးစင္ျမင့္ရွိတာပဲ။ စင္ေပၚတက္ျပီး ရင္ဆုိင္ၾကရမယ္။ ေျဖရွင္းၾကရမယ္။ အဲဒီလုိ ရင္ဆုိင္ဖုိ႔၊ ေျဖရွင္းေပးဖုိ႔ လုိအပ္တာေပါ့။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္၊ ဦးဇင္းတုိ႔တစ္ေတြက NLD ကို ႏုိင္ေစခ်င္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အရပ္သားအမတ္ေတြ၊ ဒီမုိကေရစီအင္အားစုေတြ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္ထိ ၂၀၁၅ အတြက္ ျပင္ဆင္တာမေတြ႕ရေတာ့ အားမလုိ အားမရ ျဖစ္မိတယ္။
ေမး➤ အရွင္ဘုရားကုိ ဘာသာေရးမွာ အကဲဆတ္လြန္းတယ္လုိ႔ ေဝဖန္ေနၾကတယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း ေထာက္ခံမႈေတြ အမ်ားအျပားရွိေနျပီး ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ မကင္းဘူးလုိ႔ သုံးသပ္ေနသူေတြလည္း ရွိေနတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ ဘယ္လုိေျဖရွင္းခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ= ဘာသာေရး အကဲဆတ္တယ္ဆုိတာေတာ့ သူတုိ႔အျမင္ေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းက မဟုတ္မခံဆုိေတာ့ ခရစ္ယာန္ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဟိႏၵဴပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မြတ္စလင္နဲ႔ညားတဲ့အခါ အစၥလာမ္ဘာသာကုိပဲ ဝင္ရတဲ့အခါ စိတ္တူ ကုိယ္တူ ဝင္ရင္ ျပႆနာမရွိေပမယ့္ ကုိယ့္အယူဝါဒကုိ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္လုိ႔ ညွဥ္းဆဲခံရတာ ျမင္ေနရတဲ့အခါ ဦးဇင္းတုိ႔က မေက်နပ္တာပါ။ အဲဒီအတြက္ ဦးဇင္းက ေဟာတဲ့အခါ မတရားတဲ့သူ၊ မဟုတ္တဲ့သူေတြကေတာ့ ဦးဇင္းအေပၚ မႀကဳိက္ၾကဘူး။ မႀကဳိက္ၾကေတာ့ သူတုိ႔ေတြက အသုိင္းအဝုိင္းေကာင္းတယ္၊ မီဒီယာအင္အားေကာင္းတယ္။ သူတုိ႔ လႊမ္းမုိးမႈခံရတဲ့သူေတြက ဦးဇင္းအေပၚ မႀကဳိက္ၾကဘူး။ ဒါ နံပါတ္တစ္ ဘာသာေရးအကဲ ဆတ္မႈေပါ့။ ေနာက္ နံပါတ္ႏွစ္၊ ပါဝါႏုိင္ငံေရးမဟုတ္ဘူး။ ပီတီႏုိင္ငံေရးမဟုတ္ဘူး။ ဦးဇင္းတုိ႔အေနနဲ႔က အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ ခံယူခ်က္ေတြ၊ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြ၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ျပတ္ျပတ္သားသား ပလန္ခ်ျပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ သူေတြျဖစ္တယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔က ပါတီမစြဲဘူး၊ ပုဂၢဳိလ္မစြဲဘူး၊ ဝါဒမစြဲဘူး၊ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း ကင္းတယ္။ အမွီအခုိ ကင္းတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အစုိးရကုိလည္း ထိန္းေက်ာင္းသြားဖုိ႔ ပါတီေတြကိုလည္း ထိန္းေက်ာင္းသြား ဖုိ႔၊ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကိုလည္း ထိန္းေက်ာင္းသြားဖုိ႔၊ ေနာက္ဆုံး ျပည္သူလူထုကုိလည္း ထိန္းေက်ာင္းသြားဖုိ႔ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာပါ။
ေမး➤ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာကေရးအတြက္နဲ႔(၉၆၉) အေပၚကုိ အျပင္းအထန္ ေဝဖန္ေနသူေတြ အေပၚ အရွင္ဘုရား ဘာမ်ား မိန္႔ၾကားလုိပါသလဲ။
ေျဖ➲ (၉၆၉) ေရာက္ရွိတဲ့ေဒသတုိင္းမွာ ျငိမ္းခ်မ္းပါတယ္။ (၉၆၉) ကုိ မနာလုိတုိရွည္ျဖစ္တဲ့ အသုိင္းအဝုိင္းက အင္အားႀကီးတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ေလာင္းရိပ္ေအာက္က ရုန္းမထြက္ႏုိင္လုိ႔ အျမင္မၾကည္လင္ ျဖစ္တာ တာပါ။ ေမ ၁၈၊ ၁၉ ရက္ေတြ မူဆယ္မွာေဟာတယ္။ ၂၀၊ ၂၁ မွာ အရွင္ပညာဝရ ေဟာတယ္။ ၂၂၊ ၂၃ အရွင္ဇဝနေဟာတယ္။ မူဆယ္မွာ ေျခာက္ရက္ဆက္တုိက္ေဟာတယ္။ ဦးဇင္းေဟာတဲ့ ႏွစ္ရက္လုံး (၉၆၉) တရားပြဲ။ ဒါေပမဲ့ မူဆယ္မွာ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီ ေမလ ၂၈ ရက္မွာပဲ လာရႈိးမွာ ေကာက္ျဖစ္သြားတယ္။ လာရႈိးမွာ(၉၆၉) လည္း မေရာက္ဘူး။ တရားပြဲလည္း မက်င္းပရေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ (၉၆၉) ေရာက္တဲ့ အရပ္ေဒသေတြမွာ ဘာမွ မျဖစ္ဘဲနဲ႔ (၉၆၉) အၾကမ္းဖက္လုိ႔ ေျပာေနတာေတြက စဥ္းစားစရာေကာင္းတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကန္႔ဘလူမွာေဟာတယ္။ သူနဲ႔နီးစပ္ရာ ကၽြန္းလွေဟာတယ္၊ တန္႔ဆည္ေဟာတယ္။ အဲဒီမွာ ဘာမွမျဖစ္ဘဲနဲ႔ ကန္႔ဘလူမေရာက္ခင္ ထန္းကုန္းေလးမွာ ျဖစ္သြားတယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔လည္း အဓိကရုဏ္း ျဖစ္ေတာ့မွ ထန္းကုန္းေလးလုိ႔ သိရတယ္။ အဲလုိျဖစ္ေနတာ မိတၳီလာမွာလည္း ပဋိပကၡကူးမယ္ဆုိရင္ မႏၲေလးကုိ ကူးရမွာေပါ့။ အနီးစပ္ဆုံးပဲေလ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက မႏၲေလးမွာ အဓိကရုဏ္းျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေန ေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔ အဲဒါေတြကုိ သံဃာေတြမသိေအာင္၊ ျပည္သူလူထုမသိေအာင္ ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္းနဲ႔ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက အေရးယူခဲ့တယ္။ မႏၲေလးကုိ မကူးဘူး။ မႏၲေလးမွာဆုိရင္ ဓမၼာရုံတုိင္းမွာ ေဟာခဲ့တယ္။ လူႀကီးေဟာလုိက္၊ ကေလးေဟာလုိက္ (၉၆၉) တရားေတြ ပလူပ်ံလုိ႔။ တကယ္ေတာ့ (၉၆၉)က အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႕ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ မႏၲေလး ျပာက်ေနတာၾကာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ (၉၆၉) ကုိ ဝုိင္းအားေပးၾကပါ။ (၉၆၉) ေရာက္ရွိတဲ့အရပ္ေဒသတုိင္း ျငိမ္းခ်မ္းပါတယ္။ ဟုိးအရင္ ပဲခူးတုိင္းလည္း ေရာက္ခဲ့တယ္။ တကယ္ျဖစ္ခဲ့ တဲ့ နတ္တလင္း၊ အုတ္ဖုိ၊ ႀကဳိ႕ပင္ေကာက္၊ အုိးသည္ကုန္း ဒါေတြလည္း ေရာက္ရွိခဲ့တယ္။ ဦးဇင္းတုိ႔ ဒီလုိေဟာတဲ့အခါ လူေတြက ဥပေဒမဲ့ တုန္႔ျပန္ရင္ ကုိယ့္တုိင္းျပည္၊ ကုိယ့္လူမ်ဳိး ကုိယ့္ဘာသာ သာသနာ နစ္နာတယ္ဆုိတာ သိကုန္ၾကတယ္။ အဲေတာ့ သူတုိ႔တစ္ေတြ ဘယ္ေသာအခါမွ အၾကမ္းဖက္တုံ႔ျပန္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ဦးဇင္းယုံၾကည္တယ္။ အဲဒီလုိ (၉၆၉) ကုိ အထင္အျမင္ မလဲြပါနဲ႔၊ အသံနဲ႔ၾကားျပီး မုန္းမေန ပါနဲ႔။ ထဲထဲဝင္ဝင္ ေလ့လာျပီး စနစ္တက် သုံးသပ္ျပီးမွ အေျဖထုတ္ၾကပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ေစာင့္ၾကည့္ေရး သတင္းဂ်ာနယ္ မွေဖာ္ျပပါသည္
(ကုိခက္)